apa-apa kok petruk



Nama              : Iánatul Khikmah
NIM                : 2601413074
Rombel           : 03

Apa-apa kok Petruk
Petruk kelingan kepriye deweke nganti bisa dadi raja. Ing ceritane, bendharane yaiku Abimanyu lagi gerah. Abimanyu dadi lantaran, sing besok bakal marisake dampar (tahta) Palasara, pendiri Astina, marang Parikesit, anakke. Bebarengan karo gerahe Abimanyu, wahyu telu sing di dhuweni pada lunga, yaiku wahyu Maningrat, sing nyebarake benih keratuan, wahyu Cakraningrat, sing bisa jaga awake nalika dadi ratu, lan wahyu Widayat, sing bisa nglestarikake uripe nalika dadi Ratu. Telung wahyu iku mau bisa dunung marang awake. Panjenengane  akhire bisa dadi raja ana ing negara sing dijenengake Lojitengara. . panjenengane aweh gelar Prabu Wel-Geduwel Beh!. Supaya bisa kukuh dadi raja, ing kono panjenengane butuhake damper kerajaan Astina, warisan Palasara. Petruk merintah patih lorone, Bayutinaya (titisan Anoman) lan Wisandhanu (titisan Wisanggeni, anak Arjuna), supayane nyolong tahta Palasaran iku.
Utusan kekalih iku akhire bisa gawa bali tahta palarasan. Prabu Wel-geduwel Beh nyoba lungguh ana ing dhuwure. Nalikane duduk, panjenengane kejungkel. Panjenengane nyoba kanthi terus-terusan. Sang Prabu akhire nyerah lan intuk nasihat saking penasihat kerajaan supayane panjenengane ora kejungkel, panjenengane kudu bisa ngintukake boneka sing bisa dililing.
Petruk bali ngakon utusan kekalihe, Bayutinaya lan Wisandhanu supaya golekake boneka sing dimaksudke mau. Tanpa oleh rintangan sing jelas, utusan kekalihe bisa gawa boneka iku. Bonekane yaiku Abimanyu sing lagi gerah. nalika dipangku Prabu Wel-Geduwel Beh, Abimanyu bisa waras. lan Abimanyu ngendika, "Kowe ora bakal bisa lungguhi tahta kuwi, yen kowe ora gelem mangku awakku”.
"Nalika iku aku lagi ngerti yen aku iki namung kawula. Lan aku sadar, aku bakal tetep dadi kawula, ora mungkin yen aku bisa lungguhi tahta dadi raja. Tugasku namung mangku raja, supaya panjenengane bisa nglungguhi tahtane. Tuanku Abimanyu bisa lungguh ana ing tahta raja amarga aku sing mangku panjenengane. Mula raja ora bakal bisa dadi raja, yen ora dipangku marang kawula, rakyat jelata kayak aku iki", ujare Petruk karo ngeti lemah sing ana ing ngarepane.

biyen petruk ora ngerti, kepriye wahyu telu iku bisa lunga saka bendharane lan dunung ing awakke. Saiki petruk ngerti, wahyu sejatine lunga namung sadelok. Lungane karepe nitik, niliki sapa sing mangku wong sing kedunungan wahyu. Wahyu iku ora asal dunung. Wahyu iku bakal dunung ing awake wong sing pantes kedunungan, lan wong sing layak iku kudune wong sing dipangku marang Petruk, sang rakyat lan sang kawula iki. Mula sak banjure ngerti, yen petruk sing mangku Abimanyu, wahyu kuwi mandeg anggone nitik lan telu-telune balik ana ing awake Abimanyu.
Ana ing ngarep lemah iku, pikirane petruk ora karuwan. panjenengane sedih nalika eling gugure Abimanyu ing Perang Bharata Yudha. Petruk sing nggendong jenazahe Abimanyu. Petruk barang sing wus bakar mayat Abimanyu tumuju alam Mokshaya. "Aku iki namung rakyat. Sing pancen hina iya awakku iki, namung aku sing bisa ngeterake Sang Raja tumuju alam kesempurnaanne. Tekan ana Moksha, raja iku gumantung marang kawula. Namung  rakyat sing bisa nyempurnakake uripe raja, nganti kelek panjenengane adep-adepan karo akhirate", ujare Petruk.
"Pancen, kawula, sang rakyat iki sing ana ing sepanjang zaman. Raja iku ora bakal abadi, panjenengane anduweni tahta namung ing masane. Nalika masane wis lewat,panjenengane kudu ninggalke tahtane (binasa). Ananging rakyat bakal tetep ana. Buktine, Aku iki ana ing sepanjang zaman. Dadi punakawan, hamba sing ngancani penguasa wiwit masa siji nganti masa sak teruse, yaiku nganti dina iki. Kawula iku ana tanpa wates, ratu kuwi anane mung winates ", ujare Petruk.
Petruk tambah sadar, sejatine rakyat iku kepriye. Namung rakyat sing bisa biyantu penguasa kanggo nyerat sejarahe. "Mula kudune penguasa iku bisa (menghargai) kawula. Panguasa iku kudu lelabuh demi kawula, ora malah ngrayah uripe kawula. Kwasa iku kudu ana lelabuhane Kwasa iku namung sarana kanggo lelabuhan, kendati panjenengane isih duwe kuasa, panjenengane ora bakal di-petung karo rakyat. Raja iku wis dudu raja maneh,yen wis ditinggalake kawula. Sapa sing bakal mangku Raja, supaya panjenengane bisa lungguhi tahta, yen dudu rakyat? Raja sing ora dipangku rakyat yaiku raja sing koncatan wahyu," ujare Petruk.
Nanging  Ki Petruk, kenapa akeh penguasa sing ora mikirke kawula, ngala-ala lan ngina kawula, toh isih bisa nglungguhi ana ing tahtane?
"Ana ing pewayangan iya ana penguasa sing ora dipangku rakyat kayak aku iki. Panjenengane yaiku Dhasamuka sing lalim. Panjenengane yaiku Duryudana sing serakah. Kayak ta namung ana siji tahta Palasara, iya kayak ta namung ana siji tahta rakyat. Duryudana duwe kuasa, nanging ora tau bisa nglungguhi tahta Palasara. Akeh penguasa sing duwe kuwasa, nanging para panguwasa sejatine ora duwe tahta ing dampar sing sak benere, yakni dampar rakyat iki", jawab Petruk.
Ujug-ujug Petruk krungu, lemah sing ana ing ngarepe nembang. Tambah suwe tambah banter nganti dadi Tembang Panitisastra: jaman biyen lemah iku alase macan. Macan celathu, yen alas ora di jaga bakal dibabat karo manungsa. Lan alas uga ngomong, yen macan ora tak jaga,lan  lunga saka aku, mesti bakal ditangkap karo para manungsa. Akhire macan lan alas pada binasa. Macan sing ora ning alas di buru manungsa, Alas sing tanpa macan uga bakal dibabat manungsa.
"Raja lan rakyat kudu padha wengku-winengku, padha rangkulan, kayak ta macan karo Alas, kayak Abimanyu lan Petruk", ngendikane Ki petruk nyenandung tembang Panitisastra.

0 Response to "apa-apa kok petruk"

Posting Komentar